• język migowy
  • e-mail
  • telefon: +48 32 43 12 926
  • lokalizacja
  • BiP
Strona główna/Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Tadeusza Kościuszki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp4.czerwionka-leszczyny.pl/ .

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez firmę Agencja Interaktywna IntraCOM.pl S.C., która zadeklarowała wyżej określony poziom zgodności z wytycznymi aktualnego standardu WCAG.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:

  • Przejdź do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
  • Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
  • Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
  • Uruchomienie panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
  • Przejdź do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Iwona Szmelich - mejlowo zs2czerwionka@wp.pl lub telefonicznie 32 431 29 26.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa nr 4 im. Tadeusza Kościuszki
44-230 Czerwionka - Leszczyny, ul Furgoła 71

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek ma dwa wejścia - wejście pierwsze, z prawej strony, do starszej części budynku
oraz wejście drugie, z lewej strony, do nowszej części budynku - to wejście jest odpowiednie dla osób niepełnosprawnych, starszych i dla mam z dziećmi. Znajduje się tu podjazd do drzwi wejściowych. Drzwi otwierane są ręcznie. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W budynku nie ma wind. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Korytarze i hole są przestronne i szerokie, umożliwiają sprawne i bezpieczne poruszanie się wózkiem.
Schody prowadzące na I i II piętro oraz schody w dół do stołówki, nie posiadają pochylni do wjazdu wózkami.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Do wejścia drugiego, z lewej części budynku, prowadzi pochylnia dla osób niepełnosprawnych i wózków. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny (tablice informacyjne).
W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób niepełnosprawnych. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika sekretariatu szkoły znajdującego się po prawej stronie, tuż za wejściem do budynku. tel: 32 43 12 926 email: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Parking znajduje się za budynkiem szkoły. Budynek należy objechać z prawej strony.
Parking nie jest wybrukowany. Na parkingu brak wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
Można również skorzystać z dużego asfaltowego parkingu, znajdującego się po prawej stronie budynku, przed bramą wjazdową na teren szkoły.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do placówki mają prawo wstępu osoby z psem asystującym. Warunkiem wejścia na teren budynku szkoły z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku szkoły z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. 
W szkole brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.

do góry