„Każdy ma szansę na sukces”
W naszej szkole uczą się nie tylko uczniowie.
W Zespole Szkół Nr 2 w Czerwionce-Leszczynach wiemy, że droga do sukcesu dzieci i młodzieży to przede wszystkim stwarzanie odpowiednich warunków edukacyjnych i wychowawczych oraz rzetelna diagnoza potrzeb edukacyjnych uczniów. Stąd pomysł, by sięgnąć po pieniądze z Unii Europejskiej na realizację dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, zarówno wyrównujących braki, jak
i rozszerzających zainteresowania.
Projekt „Każdy ma szansę na sukces”, na który szkoła uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej w kwocie 635 .040,91 zł pozwoli nie tylko na organizację dodatkowych zajęć, ale również na zakupienie atrakcyjnych pomocy dydaktycznych.
- Projekt wystartował 4 listopada . Oferujemy uczniom szkoły podstawowej
i gimnazjum kilkanaście rodzajów kółek: rozszerzających i wyrównujących prowadzonych zupełnie nowatorskimi metodami, bo przy pomocy platformy edukacyjnej Moodle . Ponadto wszyscy uczestnicy zajęć ( 92 osoby ) będą mogli korzystać ze wsparcia w Szkolnym Centrum Kariery , zaś na zakończenie projektu w czerwcu 2015 r. pojadą na wycieczkę do Warszawy, m.in. do Centrum Kopernika. Warto dodać, że nauczyciele będą dobrze przygotowani do pracy na platformie Moodle, gdyż wezmą udział w trzyetapowym szkoleniu (dwa cykle już za nami).
Poprzez wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, stymulowanie ich rozwoju intelektualnego, kształtowanie właściwych społecznych postaw, udzielanie pomocy przy planowaniu ścieżki zawodowej , dodatkowe zajęcia pozalekcyjne
i Szkolne Centrum Kariery stworzy się dla 92 uczniów warunki do osiągania sukcesów. Projekt „Każdy ma szansę na sukces” jest uzupełnieniem dotychczasowej oferty edukacyjnej szkoły w pełni trafiającej w potrzeby
i zainteresowania uczniów.
Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki:
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,
Podziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.