PLAN DZIAŁAŃ
PROJEKT UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE –COMENIUS
CZAS TRWANIA: WRZESIEŃ 2013 – CZERWIEC 2015
TYTUŁ: „NOT SO DIFFERENT, NOT SO FAR AWAY”
SZKOŁA PARTNERSKA: SES PLA MARCELL – CARDEDEU (HISZPANIA) http://www.plamarcell.cat/html/intranet
STRESZCZENIE:
Tematem projektu jest nawiązanie współpracy z uczniami i nauczycielami szkoły w Hiszpanii , celem której jest zaprezentowanie naszych miast, sławnych miejsc, kultury i zwyczajów. Poprzez dzielenie się dziedzictwem kulturowym chcemy doskonalić znajomość języka angielskiego wśród naszych uczniów. W ramach projektu będziemy realizować wiele różnych zadań: czytanie książek w języku angielskim, tłumaczenie wierszy i tekstów piosenek, robienie zdjęć, kręcenie filmów, tworzenie stron internetowych, wspólne granie w tradycyjne gry. Wszystkie wymienione zajęcia mają na celu wzmocnienie poczucia integracji europejskiej wśród polskich i hiszpańskich uczniów , ze zwróceniem uwagi na silne związki ze swoimi regionami. W trakcie realizacji zadań uczniowie przedstawią zarówno różnice, jak i podobieństwa między naszymi regionami – Śląskiem i Katalonią. Podczas naszej współpracy zwrócimy szczególną uwagę na realizację następujących celów: - doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim - zachęcanie do wykorzystywania technologii informacyjnej - pogłębianie wiedzy na temat kultury i zwyczajów kraju partnerskiego - przedstawienie podróżowania jako skutecznego sposobu na poznanie kraju i regionu naszych partnerów oraz zdobywanie nowych, inspirujących doświadczeń.
ZADANIA REALIZOWANE W CZASIE WYMIANY UCZNIÓW
- Wizyty uczniów w kraju partnerskim będą odbywać się w maju każdego roku. - Głównym celem projektu jest doskonalenie u naszych uczniów umiejętności komunikowania się w języku angielskim, a także pogłębienie wiedzy na temat kultury i zwyczajów kraju partnerskiego. - 20 uczniów biorących udział w wymianie, będzie miało możliwość uczestniczenia w różnych zajęciach rozwijających umiejętność praktycznego użycia języka w życiu codziennym. - Podczas 10 – dniowego pobytu w kraju partnerskim uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych, co pozwoli im na dokładniejsze poznanie systemu edukacji i porównanie go z systemem w swoim kraju. - Uczestnicy wymiany będą realizować główny cel projektu poprzez wspólne wykonywanie poleceń, gry, wycieczki itp. - Uczniowie wzbogacą swoją wiedzę językową o podstawowe słowa i wyrażenia ułatwiające komunikację w języku polskim i hiszpańskim - Wspólnie wykonają broszurę, w której zamieszczone będą wszystkie ćwiczenia zrealizowane w czasie trwania projektu i ocenią w jakim stopniu pomogły one w realizacji celu głównego - Wspólnie wykonają kronikę projektu - Uczniowie będą poznawali kulturę kraju partnerskiego spożywając tradycyjne dania, spędzając wspólnie czas, rozmawiając na tematy życia codziennego, realizując zaplanowane zadania.
- Wezmą udział w grze drużynowej, w której wykażą się wiedzą na temat miejscowości, w której znajduje się szkoła partnerska ( konkurs będzie przygotowany przy współpracy z lokalnymi władzami, sklepami oraz innymi instytucjami ) - Po zakończeniu wymiany uczniowie zrobią film „ Świat naszych partnerów widziany naszymi oczami” - Wezmą udział we wspólnych zajęciach tworzenia biżuterii i ozdób, gotowania, aerobiku, zawodach playstation, anglojęzycznym maratonie filmowym i wielu innych - Wspólnie wykonają prace plastyczne stosując różne metody scrapbookingu, w którym zamieszczą interesujące, angielskie cytaty -uczniowie przygotują przewodniki „jak przetrwać w Cardedeu/Czerwionka”
PLAN DZIAŁAŃ
Miesiąc/rok |
zadania |
Wrzesień 2013 |
1. Przedstawienie społeczności obydwu szkół szczegółowego planu projektu (UCZNIOWIE, NAUCZYCIELE, RODZICE) 2. Przygotowanie prezentacji multimedialnej PREZI na temat szkół partnerskich 3. zrobienie filmu typu LIPDUB na temat szkoły 4. Założenie , WIKI, konta na facebooku oraz bloga projektu 5. Zorganizowanie konkursu na najciekawsze logo projektu |
Pażdziernik 2013 |
1. Doskonalenie umiejętności czytania ,słuchania i mówienia poprzez analizę tekstów o kulturze kraju partnerskiego 2. Przygotowanie prezentacji i plakatów na temat kraju partnerskiego – doskonalenie umiejętności pisania 3. Pisanie artykułów do lokalnej prasy 4. TELEMATIC POLLS - ważne miejsca w naszych miastach – program WIKILOG |
Listopad 2013 |
1. Krótkie filmy prezentujące najnowszą modę w naszych krajach 2. Wykonanie kilku projektów przedstawiających modę wśród nastolatków – TECHNIKI DOWOLNE, SZYCIE, PROJEKTOWANIE |
Grudzień 2013 |
1. Praca z tekstem i wykonywanie ćwiczeń związanych z Świętami Bożego Narodzenia – doskonalenie 4 sprawności językowych 2. Wykonanie prezentacji multimedialnej na temat obchodów Świąt bożego Narodzenia w Europie 3. Przeprowadzenie konkursu w obydwu szkołach na najciekawszą multimedialną świąteczną kartkę dla lokalnych instytucji w obydwu krajach |
Styczeń 2014 |
1. Przygotowanie elektronicznej wersji rozmówek w GOOGLE DRIVE hiszpańsko – polsko – angielskich oraz broszury z podstawowymi wyrażeniami I zwrotami 2. Wymiana poglądów, drogą elektroniczną, przez bloga, na temat wspólnie wybranej i przeczytanej książki w języku angielskim |
Luty 2014 |
1.Wykonywanie wcześniej zaplanowanych zadań, z wykorzystaniem technologii informacyjnej, celem pogłębienia wiedzy na temat kraju partnerskiego poprzez GOOGLE EARTH 2.Wykonanie dużej mapy kraju partnerskiego z uwzględnieniem ważnych i atrakcyjnych miejsc |
Marzec 2014 |
1. Przygotowanie elektronicznej prezentacji na temat Świąt Wielkanocnych z uwzględnieniem wszystkich sprawności językowych 2. Zorganizowanie tygodnia zajęć przeprowadzonych w języku angielskim z zaangażowaniem jak największej ilości osób 3. Przeprowadzenie konkursu na świąteczne i letnie dekoracje |
Kwiecień 2014 |
1. Przygotowanie typowych polskich i hiszpańskich przepisów kulinarnych – doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim 2. Przygotowanie i nagranie “ program kulinarnego” – ćwiczenie sprawności mówienia 3. artykuł w szkolnej lub lokalnej gazecie |
Maj 2014 |
Wymiana uczniów: - hiszpańscy uczniowie będą przebywać w kraju partnerskim przez 10 dni, doskonaląc przede wszystkim umiejętność mówienia w języku angielskim - koszulki na powitanie -nagrania -Kraków - pokaz mody - tradycyjne gry i zabawy - prezentacja kuchni katalońskiej - tydzień wspólnych zajęć w języku angielskim - wideokonferencja z partnerską szkołą - wykonanie kroniki wymiany |
Czerwiec 2014 |
1. Wykonanie przewodnika turystycznego o kraju partnerskim – doskonalenie umiejętności pisania i czytania w języku angielskim 2. Nagranie filmu “ Świat naszych partnerów widziany naszymi oczami” 3. Przygotowanie i wymiana wakacyjnych kartek |
Lipiec 2014 |
1. Podsumowanie pierwszego etapu współpracy i przygotowanie planów na następny rok |
Wrzesień 2014 |
|
Październik 2014 |
|
Listopad 2014 |
1. Tłumaczenie angielskich piosenek na język polski i hiszpański 2. Przygotowanie nagrania przedstawiającego wykonanie piosenki w trzech językach (kamera)
4. Przygotowanie broszur ze słowami piosenek oraz ćwiczeniami do wykorzystania na zajęciach z języka angielskiego |
Grudzień 2014 |
1. Nagranie znanych polskich i hiszpańskich kolęd 2. Przygotowanie i wymiana nagrań z życzeniami z okazji Świąt Bożego Narodzenia ( doskonalenie umiejętności pisania i mówienia) 3. Wykonanie kalendarza zawierającego ilustracje i zdjęcia zrobione przez uczniów w czasie trwania projektu 4. Wymiana kartek świątecznych wykonanych różnymi technikami scrapbookingu |
Styczeń 2015 |
|
Luty 2015 |
|
Marzec 2015 |
1. Czytanie wierszy w języku ojczystym, tłumaczenie wybranego utworu na język angielski 2. Nagranie prezentowanych przez uczniów wierszy ( rozwijanie sprawności mówienia i słuchania) 3. Wykonanie przez uczniów zakładek z cytatami (w języku angielskim)-scrapbooking |
Kwiecień 2015 |
1. Przygotowanie prezentacji na temat znanych polskich i hiszpańskich architektów( rozwijanie sprawności czytania i pisania) 2. Wykonanie techniką Sketchup modeli sławnych polskich i hiszpańskich budynków 3. Przygotowanie elektronicznej wersji plakatów ze zdjęciami arcydzieł architektury i komentarzami w języku angielskim –program GLOGSTER |
Maj 2015 |
Dziesięciodniowa wizyta polskich uczniów w Hiszpanii - koszulki na powitanie -nagrania -Barcelona - pokaz mody - prezentacja kuchni polskiej - tradycyjne gry i zabawy - tydzień zajęć z językiem angielskim - wideokonferencja - wykonanie kroniki wymiany Wykonanie przez uczniów broszury zawierającej wszystkie ćwiczenia zrealizowane w czasie trwania projektu. druk- our culture through 4 skills |
Czerwiec 2015 |
1.Nagranie filmów na pożegnanie i wysłanie kartek drogą elektroniczną 2. Wykonanie kroniki z całego projektu 3. Przygotowanie filmu “ Świat naszych partnerów widziany naszymi oczami” 4. Zamieszczenie w lokalnej prasie artykułów dotyczących projektu |